Sunday, October 3, 2010

kEnApE deNgAn mEreKa??

tengok la,,baru post yg ke2...tp aku cm da nk merintih kn..[ tengok title pn da agak kn ]
aim utame aku nk wepy padahal nieh...hahaha...tp mungkin tidak sebab aku cme nk kongsi dengan sape2 lah yg sudi & da jumpe blog aku yg xbape nk menawan & menarik ni...
~ cerita nye cmni :-->
1st,
 - aku nk ajak korang masok dalam 1 situasi di mne korang ade pasangan[ couple la kn ]..
cmni citenye, korang couple..mesti hepi..bese la orang berchenta ni sumenye mesti la indah kn..[ bak kate orang,kentot pon bau wangi..wakaka ]. tapi.....ape yg korang akan rse,bile ade beberapa pihak yg ade kt sekeliling korang seolah2 cm membantah atau words femesnye ' memprotes ' hubungan korang..ade je yg xkne or ade je yg salah..bertmbah pulak,,suke maen perli2...walhal korang just declare 1 relation yg normal...same cm couple2 yg ade kt kawasan sekitar korang..korang mesti rimas kn?? ape yg sbenornye golongan2 sperti ini mahukan??[ ayat gilo skema den bagi ]..padahal korang xkacau pn hidop mreka or dgn kate laen,, korang bukan rampas boypren ataupon gelpren mreka..~persoalan di situ yek kawan2..huhu
2nd,
- korang cube hidop dengan golongan yg rase diri diorg tu btol2 dah sempurna [ yg dah rse kompem msok syurga ] [ agak kuajaq ayt aku ni kn,,{geram} ]..korang cube pikir,, korang cume ade relation yg bese dgn pasangan korang...xde yg pelik pon jadi...jumpe pon bile makan [ tu pon mungkin seminggu sekali jek makan sme2 ]..tp tibe2,,ade sbuah pihak ni sudah ' sekolahkn' korang...mreka 'highlight' kn sume disadvantage psl couple...diorg ckp psl relation yg pnuh dgn negatif cm terlanjur, buang anak, & anak luar nikah...ape ke hal diorg nie??dah tebiat sgt ke? tibe2 aku teringat spotong ayat dr sorng akak senior aku yg paham situasi cmni...ayat die menarik..'sebenarnye golongan yg merasakn diri mereka sudah cukup sempurna tu adalah golongan manusia yg perlu segera bertaubat kerana mereka da tergolong dalam ktegori mnusia yg riak'...ayat ni la yg aku rse ssuai utk pihak2 yg terlibat...
3rd,
- ha yg ni last utk enrty kali nie,,
aku nk kongsi cite psl sikap manusia yg bermuka-muka & suke membodek...aku xtau ape care yg perlu aku wt utk berhadapan dgn golongan cmni...yg aku buat skarang ni cume menyerap or omputeh ckp 'absorb'..korang pkir,ble dpn korang punye lah baek..sumenye ok jek..tp ble kt blakang,,ade je cite xbaek psl korang yg korang akn dengor dr mulot orang laen...korang berbulu x bile dpt stuasi cmni...[ persoalan lagi]
dan yg tang membodek tu,,lagi la masalah...korang just pikir,,,dengan korang mreka2 ni amat lah baek nye...namun ble mreka di samping orang yg berpengaroh...wah,,bukan maen lantang bersuare,,,ape orang tu ckp sume sokong,sume betol...kadang rse nk ketok je kpale diorang dgn hammer triple H [ yg wrestling WWE tu ha...haha]..


~~dah2..balek ke alam nyate..mase utk kesimpulan..hehe
sebenarnye ape yg aku cite kt atas ni kn,,,adalah lumrah dalam hidop ni...sume perangai kt atas ni kn antare beribu-ribu ragam mnusia yg ade kt dunia nie...tp bese la,,mnusia ni kn sentiase ade kelemahan,,,kadang2 xsedar ape yg diorang wt...sbb mnusia selalu akn wt ape diorg rse nk wt...so ble pnyakit IRI HATI tu da makin mnebal kt diri diorg,,mmg susah la hidop ni...dan sebenarnye pon,,,kite sendiri pon wt bende yg sme kt org yg kite xsuke..[aku rse pon aku ade wt...wakaka..]


~habes sudah~

No comments:

Post a Comment