Sunday, January 30, 2011

oH bEnCaNa aLaM!!

entry kali hagak sedey bagi aku dan kawan2 aku yg terlibat...
aku kene terima hakikat,,,
~aku mangsa banjir yg tak tenggelam~

kenapa cmtu pulak???
sebab...aku kat kampong,,tapi rumah sewa aku dah pon ditenggelami air...
yeah...huhuuhuhu...
rumah sewa aku kt Taman Mida, Segamat dah pon tenggelam..
menurut sumber,,malam tadi dah paras lutut..<terdiam bile dengar>
tup2,,pagi tadi dpt tau,,da paras PINGGANG!!

bila dah cmni,,,otak da serabut...
macam2 dah aku pikir..
barang2 kt rumah tu tak fully kemas sebenarnye
[sebab tak jangka seterok ni bencana kali ni]

bila tanya ayahanda,
beliau cuma jawap dengan tenang..
" benda dah jadi,,terima jela..."
huhuh...memang kena terima laaa...

ni plak benda penting yg aku pikir...
~barang2 yg tenggelam & jugak nilai2nye...
1. motorsikal <kos pikir sndri>
2. speaker <RM 89>
3. rice cooker<RM120>
4. iron<RM89>
5. televisyen<RM450>
6. dapur gas<RM50>
7. tilam<RMxx>
8. kasut2<RMxx>
9. BUKU2!!
~[kos2 ni cume anggaran kasar jek]

see,,jumlah kerugian teramat lah banyak...
tiada kata yg dpt diungkap..
~redha~
yg paling sedih,,motor aku..cuti aritu baru masok bengkel...
pasni masok bengkel lagi...duit...$$

ni gambar2 yg boleh djadikan bayangan cmne banjir kat Segamat...




~semoga cepat pulih.....insyaAllah...~

4 comments:

  1. motor ksygan..yg bwk sy g jln2 taw....huk2..

    ReplyDelete
  2. aku pun ada post pasal segamat dekat blog jugak. terok gile weyh!

    ReplyDelete
  3. siyes..segamat mmg teruk kali ni..huhuh..Uitm kena skali ke?

    ReplyDelete
  4. hurm.. kesian kawan2 aku ni.. sabar ye.. ade hikmah disebalik ape yang terjadi.. :)

    ReplyDelete