Wednesday, October 26, 2011

dEepavali : Labis mareyy!!!?

happy deepavali..
salam 1 Malaysia..
hahaha...ape skema la pembuka entry aku ni..
dah macam kamarudin mape kt buletin utame tv3 pulak...

tajuk yg diatas sbnrnye xpbe nak relate pon dgn cite aku ni..
tapi disebabkan cite ni berlaku time deepavali (hari ni) ,
dan berlaku kat Labis..tau ke labis tu ktne?? kat Johor okey...

ok nak mule dah ni...
aku mulekan ea..mule tau...
sperti yg dijanjikan..
pagi tadi aku bangon awal,(nampak sgt selalu bangon lmbat),
sebab aku kena temankn budak kg aku,merangkap member aku
ke mane? ke daerah Labis,,
eh pembetulan, daerah kecil Labis..

member aku dapat keje kt sane..
memandangkan Labis tu tempat yg aku akan lalu mase nak pegi Segamat,
so aku kira arif la tentang area tempat tu,
aku dijadikn pemandu pelancong utk die..huhuhu
maka pergilah kami pagi td..
lbh kurang 2jam perjalanan,, sampai2 je terus cari office tempat untuk die lapor diri esok..
dipendekkan cite, 30minit baru jumpe office yg ade kt hujung dunia tu..
kalau da hujung dunia tu, faham2 jela 'senangnye' mase cari..
okeh da abes intro..

ni cite lepas tu..
da setel psl office tu, nak cari rumah sewa pulak..
ingatkan da setel sbb ade family member kwan aku tolong,tp lom lg..
and first time, aku pusing 1 bandar labis tu sebab nak mencari rumah..
dari pkul1 sampai pkul4 misi mencari rumah gagal..
cara terakhir, die tumpang sementara kat rumah manager die,,
so anggap da setel, letak barang for a day kt office sbb manager balik esok..
ok da setel tentang rumah..maka ktorang pon balik,,penat mencari rumah..huhu


ni babak last..
mase on the way balik tu, mmber aku dapat call dari manager die..
aku pon just dengar kt sebelah jela ape yg diorg bualkan..
abes je bbual tu,, mmber aku bgtau..
'..din, die cakap aku masok keje ari senin minggu depan je..''
@#$%&!!!!
'..kita dah korbankn cuti umum yg PM bg semata2 utk cari umh sewa utk ko masok ari senin..'
lepas ckap cmtu...aku cume mampu diam..
lalalalalala~













dan...wat main benda ni..

acctually , ade something yg aku agak kecewa.
>sikap endah tak endah manager tu..
- die xbg mmber aku jawapan yg pasti, ble kne masok keje..
- akibatnye,, mmber aku trtinggal report card kt beg..

tapi takpelah,, ade hikmahnye kot...
just share cite,,happy deepavali.. =)


No comments:

Post a Comment