Tuesday, October 4, 2011

the meaning of 'kawan' -vol2.

'..aku speecless.
aku macam tak caye,
ape dah jadi ni..
macam ni ke kawan..
aku ikhlas kawan dengan sume orang..
tak pernah pon terlintas untuk buat kawan sndiri terluka.
tapi tak sangka, aku yg terluka sebab kawan...'

aku ikhlas kawan dengan sume orang. pesan ayah, '..kawan biar ramai, musuh jgn tambah..'
aku pegang pesanan tu, aku niat nak tambah kawan bile aku dapat sambung belajar.
sebab ble belajar, kawan2 mesti kena ramai.
utk kesenangan diwaktu susah, dan utk berjasa ble kte nk membantu kawan kite tu.
seronok ade ramai kawan ni, tapi yg tak seronok ade yg iri hati.
dan paling xseronok bile yg iri hati tu pulak kawan kite jugak..
kawan, kenapa kamu iri hati..kite kan same2 berkawan,
saya xcuri pon kawan awk, tapi sy nk kongsi berkawan dgn awk..

tapi..kenapa awak brsikap macam ni,
mungkin, awk dah lame kawan dgn dia, 
sy ni baru nk rapat dgn die..
jadi sy lah yg bersalah...
takpe lah.
kalau awk nk tau, sy dah pon undurkan diri,
untuk puaskan hati awk,,
awk ambek lah kawan awk tu semula.
harap awk hepy dgn keputusan saye ni.

dan tak sangka pulak, hal yg jadi ni pon effect kat kawan2 yg sedia ada.
kawan, kenapa awk marah sgt kt saya. 
saya cume tambah kawan same macam time saya kawan dgn awk dlu..
tapi kenapa awk macam xselesa bile saya tambah kawan lagi..
awk nk jd satu2nye kawan saya ker??huhuhu
saya terase tau ble kte da tak rapat mcm dlu lg,
sedangkan awk xtau, ble awk tgh dok hepy dgn kawan2 awk yg laen, sy diam je.
xpelah, kn saya da buat keputusan, sy korbankan kawan yg baru utk awk sume..
hope sume hepy dengan ape yg saye buat ni oke..

..aku terfikir, besenye bile kte nk berpisah or jaoh, akn timbul masalah antare kite n kawan baek kite kn..
mungkin petunjuk utk kite yg kite akn merindui mereka ble berjauhan nnt..
aku dah mule rase rindu tu, sbb tinggal bape hari je lg perpisahan tu akn berlaku..
to all my friends, smoge success lepas ni,,jangan lupe aku..

'..semakin dekat perpisahan itu, semakin jauh jarak kita..'

1 comment: