Friday, December 16, 2011

mulut : orang or tempayan (?)

malasah (?)
aku tak mintak pon ia jadi.
tapi tu la, mulut orang kan..
mane boleh nak tutup..
ikot suke je nak cakap ape.

yang pasti, sume tu aku tak mintak,
yang masih nak bercakap, cakap lah.
yang masih nak buat andaian, sila kan..

aku sendiri dah malas nk fikir,
sbb penat la jugak,
tiap2 kali nak buat something utk diri sndiri pon nak kena fikir.
padahal sndiri punye hal.

tapi tu la, mulut orang..
nampak tak, takde pon aku cakap pasal mulut tempayan.
sebab nye, mulut tempayan boleh je nak tutup..
tapi aku tak tutup pon,
sebab aku boleh gune tempayan tu buat simpan air hujan..
:: ade jugak guna bukak mulut tempayan ni ::
mulut orang ni kalau terbukak, macam2 boleh jadi kan,,,
tak sama macam mulut tempayan..
so nampak la beza mulut orang dan tempayan ni kan..

sekian,,

p/s : sesi mengingatkan diri sendiri dan jugak kawan2.

No comments:

Post a Comment